مدیرعامل ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل گفت: محدود شدن یا ثابت ماندن تعرفه ها عملا توان اپراتورها را برای سرمایه گذاری پایین آورده است و اگر بخواهیم پروژه های جدید را توسعه دهیم، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم که با سیاست فعلی تعرفه ها، با محدودیت مواجه هستیم.

به گزارش ایران پژواک، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل در حاشیه نمایشگاه تلکام در پاسخ به خبرنگار سیتنا پیرامون درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه‌، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرده است و طبیعتا با توجه به ثابت ماندن تعرفه‌ها، رشد درآمد اپراتور صرفا از طریق رشد مصرف بوده و در کنار آن هزینه‌های تحمیل شده به اپراتورهای همراه با توجه به تورم سالانه و تغییر نرخ ارز افزایش پیدا کرده و بین 60 تا 70 درصد هزینه ها ارزی و بخش کوچک دیگر آن، ریالی است.

وی، ادامه داد: در این سال‌ها هزینه های توسعه شبکه، نگهداری و ارتقای شبکه و تامین تجهیزات افزایش پیدا کرده و در مجموع هزینه توسعه و اداره شبکه تغییر یافته است و درآمدها متناسب با رشد مصرف است، به همین دلیل، استدلال می کنیم که محدود شدن یا ثابت ماندن تعرفه ها عملا توان اپراتورها را برای سرمایه گذاری پایین آورده است و در حال حاضر سرمایه گذاری اپراتورها به 200 الی 300 میلیون دلار رسیده است که این رقم تنها به حفظ شرایط موجود کمک می کند.

مدیرعامل ایرانسل، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پروژه های فیبرنوری، 5G و core را توسعه دهیم، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم که با سیاست فعلی تعرفه ها، با محدودیت مواجه هستیم.

وی، گفت: تعرفه ها باید به یک روشی متناسب با رشد هزینه ها متعادل شود که اپراتور بتواند توان سرمایه گذاری خود را حفظ کند.

عباسی آرند، در پاسخ به خبرنگار دیگری تاکید کرد: ما به عنوان فردی در جامعه با افزایش هزینه مصرفی مشترکین موافق نیستیم و شش الی هفت سال نیز برای این امر صبوری کردیم، علی رغم فشارهای نقدینگی تلاش کردیم با مدیریت هزینه ها تناسب لازم را لحاظ کنیم، اما ادامه روند موجود به صنعت آسیب خواهد زد.

وی، اشاره کرد: افزایش تعرفه ها صرف توسعه خواهد شد و سرمایه گذاران منفعتی نخواهند برد، برخی از سرعت و کیفیت شبکه ناراضی هستند که لازمه آن توسعه شبکه است و باید برای این مهم سایت جدید احداث کنیم، در این مورد نیز تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت کرده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی