محمد دهقان

معاون حقوقی رئیس جمهور معتقد است حُسن همجواری و پایبندی به معاهده هیرمند راهکار مسئله تامین حق‌آبه رود هیرمند است.

به گزارش ایران پژواک، دکتر محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت تامین حق آبه رود هیرمند اظهار داشت: به حمد الله دولت در زمینه تامین حق‌آبه رود هیرمند فعال است. مذاکراتی از قبل با مسئولین دولت افغانستان انجام شده است و ما معاهده کاملاً قابل اتکایی برای حل مشکل داریم.

وی درباره روند حل مشکل افزود: طبیعتاً از برادران افغانی انتظار داریم، طبق همان معاهده عمل کنند. بالاخره «المومنون عند شروطهم» و مسلمان به عهد خود پایبند است. آن معاهده همه مراحل حل مشکل را پیش بینی کرده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص راهبردها و راهکارهای حل مشکل تصریح کرد: در مرحله اول انتظار از دو ملت برادر، دوست و همسایه این است که بر اساس حُسن همجواری و از طریق مذاکره، کارشناسی همانگونه که در خود معاهده مصوب پیش‌بینی شده مسئله را حل کنیم. اگر با مذاکره مشکل حل نشود از طریق حکمیت و داوری مسئله حل می‌شود.

دهقان درباره پایبندی طرفین به معاهده هیرمند گفت: اگر طرفین خودشان را پایبند به معاهده بدانند که ما قطعاً خودمان را پایبند به معاهده می‌دانیم و برادران افغانستانی هم اعلام کردند به معاهده پایبند هستند طبیعتاً در این خصوص نباید مشکل خاصی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی