• ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲
  • کد خبر: 33367
طول عمر

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اسیدآمینه موجود در گوشت، ماهی و نوشیدنی های انرژی زا ممکن است تنظیم کننده پیری در حیوانات باشد.

به گزارش ایران‌پژواک، با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که هیچ کس نباید نوشابه‌های انرزی زا به عنوان چشمه جوانی تلقی کند.

محققان دریافتند که کمبود اسید آمینه به نام تورین به نظر می‌رسد عامل اصلی پیری در موش‌های آزمایشگاهی باشد: سطح تورین آنها به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما دادن مکمل تورین روزانه به موش‌های میانسال به مدت یک سال اساساً روند پیری را کُند کرد.

در مقایسه با موش‌های آزمایشگاهی که از مکمل دارونما تغذیه می‌کردند، موش‌های مصرف کننده تورین ۱۰ تا ۱۲ درصد بیشتر زنده ماندند.

این موش‌ها همچنین لاغرتر ماندند، استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی‌تری حفظ کردند، رفتارهای کمتری شبیه افسردگی و اضطراب نشان دادند و سیستم ایمنی جوان‌تری داشتند.

«ویجی یاداو»، سرپرست این مطالعه و استادیار ژنتیک در دانشگاه کلمبیا نیویورک، گفت: «هرچه بررسی کردیم، موش‌های حاوی تورین سالم‌تر و جوان‌تر از موش‌های کنترل به نظر می‌رسیدند.»

هنگامی که دانشمندان آزمایش مکمل را در میمون‌های میانسال تکرار کردند، اثرات مشابهی را مشاهده کردند.

با این حال، این تحقیق هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مکمل‌های تورین می‌تواند به انسان کمک کند طولانی‌تر و سالم‌تر زندگی کند ارائه نمی‌دهد.

یاداو گفت: «ما به مردم توصیه نمی‌کنیم که مکمل‌های تورین را مصرف کنند.»

محققان معتقدند مکمل‌های تورین باید در یک کارآزمایی بالینی مورد آزمایش قرار گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی