موشک

پیونگ یانگ تاکید کرد که پرتاب ناموفق اولین ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی یک "اشتباه مهلک" بوده است؛ اما قصد دارد در اسرع وقت اقدام به پرتاب جدیدی کند.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، حزب حاکم کارگران کره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شکست پرتاب ماهواره شناسایی نظامی در ۳۱ مه اشتباه بزرگی بود در حالیکه مهم‌ترین پروژه راهبردی در زمینه اکتشافات فضایی است». این حزب انتقاد شدیدی به بی‌مسؤولیتی پرسنل بخش آماده سازی پرتاب موشک وارد کرد.

در این بیانیه با بیان اینکه دلایل شکست پرتاب اخیر در حال تجزیه و تحلیل است، تاکید شده است که پرتاب موفقیت آمیز ماهواره شناسایی نظامی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی و معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران، پیشتر تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای پرتاب ماهواره ادامه خواهد داد و به زودی آن را در مدار فضا قرار خواهد داد.

هم ژاپن و هم آمریکا پرتاب ماهواره کره شمالی را محکوم کردند، زیرا ژاپن معتقد بود که کره شمالی با پرتاب یک "موشک بالستیک" قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد یک موشک فضایی پرتاب کرده است، این موشک در قرار دادن ماهواره در مدار ناکام ماند و در دریا سقوط کرده است.

کاخ سفید همچنین پرتاب موشکی کره شمالی که برای قرار دادن ماهواره‌ در مدار بود، شدیدا محکوم کرد و هشدار داد که این اقدام "تنش‌ها را افزایش می‌دهد."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی