• ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
  • کد خبر: 34210
مصر

مقامات مصری بودجه‌ای ۹۷ میلیون دلاری را برای نگهداری و مرمت آثار باستانی و تاریخی اختصاص داده‌اند و از این طریق قصد دارند گردشگری این کشور را تقویت کنند تا به درآمد قابل‌توجهی دست یابند.

به گزارش ایران‌پژواک از عرب نیوز، «احمد عیسی» ـ وزیر گردشگری مصر ـ گفت که این وزارتخانه در حال تقویت بخش گردشگری و تجربه بازدیدکنندگان از جمله توسعه مکان‌های باستان‌شناسی و موزه‌هاست و بر این اساس بودجه‌ای بالغ بر ۹۷ میلیون دلار را برای نگهداری و مرمت آثار باستانی و تاریخی طی سال مالی ۲۰۲۳ـ ۲۰۲۴ در نظر گرفته‌اند.

بیشتر این هزینه از طریق خود وزارتخانه و از درآمد حاصل از هزینه ورودی برای جاذبه‌ها تأمین می‌شود.

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر بر ارتقای بخش گردشگری در مصر و تجربه بازدیدکنندگان از جمله توسعه مکان‌ها و موزه‌های باستان‌شناسی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد که در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار اتاق هتل در کشور موجود است و مقامات در تلاش هستند تا رویه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با گردشگری، به‌ویژه ساخت هتل‌ها ساده‌سازی کنند تا با افزایش تعداد بازدیدکنندگان از مصر و به عنوان بخشی از برنامه کشور برای جذب ۳۰ میلیون گردشگر در سال، طی پنج سال آینده همگام شوند.

«احمد عیسی» همچنین گفت که حدود ۷ میلیون گردشگر در نیمه اول سال جاری به مصر آمدند و هدف این وزارت تا پایان سال ۱۵ میلیون نفر است. در همین حال «مصطفی وزیری» ـ دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر ـ اعلام کرد آثاری در موزه یونانی ـ رومی در اسکندریه قرار داده شده است، تا برای بازگشایی این موزه در آینده نزدیک آماده شود. این موزه در سال ۲۰۰۵ برای بازسازی تعطیل شده بود.

او افزود که برخی از آثار این موزه برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت و برخی دیگر در حفاری‌های باستان‌شناسی زیر آب کشف شده‌اند.

«وزیری» همچنین بر تلاش‌های مستمر مصر برای بازیابی آثار باستانی مصر که به طور غیرقانونی از کشور خارج شده است، تاکید کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار اثر باستانی در چهار سال گذشته کشف شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی