کیم جونگ اون

همزمان با رزمایش دریایی سه‌جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، رهبر کره شمالی از ارتش کشورش خواست تا همواره نسبت به توطئه‌های رقبایش درخصوص «حمله احتمالی به پیونگ‌یانگ» آماده باشند.

به گزارش ایران‌پژواک، ارتش کشورهای آمریکا و کره جنوبی از چند روز گذشته رزمایش‌های دوجانبه تابستانی خود را آغاز کردند. کره شمالی چنین آموزش و مشارکتی را از جانب آمریکا «تمرینی برای حمله» تلقی می‌کند؛ اما واشنگتن و متحدانش می‌گویند که این رزمایش‌ها جنبه «دفاعی» دارند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی عنوان کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور طی سخنرانی به مناسبت روز نیروی دریایی گفت، آب‌های نزدیک شبه جزیره کره به دلیل تخاصم تحت رهبری ایالات متحده، «با خطر جنگ هسته‌ای» ناپایدار شده‌اند.

رهبر کره شمالی آماده‌باش جنگ با آمریکا را صادر کرد(+عکس)

او تاکید کرد، رزمایش‌های آمریکا و متحدانش، استقرار تسلیحات قدرتمند آمریکا در آب‌های نزدیک شبه‌ جزیره کره و نشست سه‌جانبه اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف افزایش همکاری‌های دفاعی و مقابله با برنامه هسته‌ای کره شمالی انجام شده‌اند.

رهبر کره شمالی تاکید کرد: «از امروز نیروی دریایی ارتش خلق کره بخشی از نیروی بازدارندگی هسته‌ای ملی خواهد شد که وظیفه ماموریت‌های استراتژیک را برعهده دارد. تمام زیرمجموعه‌های نیروهای مسلح کره شمالی تجهیزات جدید را براساس سیاست استفاده گسترده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی دریافت خواهند کرد. جنگ نه تنها یک بن‌بست میان خودروها و تجهیزات است، بلکه بن‌بستی بین ایده‌ها، آرمان‌ها و اخلاق می‌باشد.»

رهبر کره شمالی آماده‌باش جنگ با آمریکا را صادر کرد(+عکس)

کیم جونگ اون حین ذکر این برنامه، به جزئیات دقیق این تسلیحات اشاره‌ای نکرد.

کیم جونگ اون در ادامه سخنرانی‌اش جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره جنوبی و فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن را «سردسته خلافکاران» این سه ‌کشور خواند.

رهبر کره شمالی خاطر نشان کرد: این وضعیت کنونی نیازمند آن است که نیروی دریایی ما تمام تلاش خود را جهت تکمیل آمادگی جنگی برای شکستن اراده دشمن نسبت به یک جنگ احتمالی به‌کار بگیرد.

تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری مرکزی کره شمالی حاکی از آن است که کیم از مقر نیروی دریایی کشورش به همراه دختر حدودا ۱۰ ساله‌اش بازدید می‌کند. پس از اواسط ماه مه این اولین بار است که دختر کیم در انظار عمومی دیده می‌شود.

رهبر کره شمالی آماده‌باش جنگ با آمریکا را صادر کرد(+عکس)

کیم جونگ اون همچنین طی این سخنرانی اظهار کرد: در راستای تصمیم دولت جهت گسترش عملیات هسته‌ای تاکتیکی، تسلیحات جدیدی به واحدهای نظامی ارائه خواهد شد. نیروی دریایی کره شمالی به بخشی از بازدارندگی هسته‌ای دولت که وظیفه راهبردی را برعهده دارد، بدل خواهد شد.

رزمایش روز سه‌شنبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در آب‌های بین‌المللی نزدیک شبه جزیره کره شامل ناوشکن‌های دریایی این سه کشور بوده است.

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این آموزش با هدف تسلط بر روش‌های کشف، ردیابی و اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد موشک‌های کره شمالی انجام شده است.

ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های دوجانبه ۱۱ روزه را از تاریخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) آغاز کردند. مانورهای «سپر آزادی اولچی» شامل تمرینات شبیه‌سازی شده از طریق کامپیوتر است؛ اما امسال تمرینات میدانی نیز به این رزمایش‌ها اضافه شد.

کره شمالی معمولا به رزمایش‌های نظامی آمریکا-کره جنوبی از طریق آزمایش‌های موشکی پاسخ می‌دهد. کره شمالی روز پنج‌شنبه با اشاره به آنچه «خطا در سیستم انفجار اضطراری در حین سومین مرحله پرواز» خواند، گفت که دومین تلاشش برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی