قبض تلفن

افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت با امضای وزیر صنعت تصویب شد و بعد از این مشترکین خطوط تلفن ثابت در تهران باید ماهانه ۲۰ هزار تومان برای حفظ خط تلفن ثابت خود پرداخت کنند.

به گزارش ایران پژواک، افزایش تعرقه هزینه ماهانه تلفن ثابت پس از حواشی متفاوتی که گذراند، در آخر، پاییز سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوبه افزایش نرخ تلفن ثابت، تابستان امسال به تصویب رسید. این طرح از ابتدای شهریور نیز در روند اجرایی قرار گرفت.

به همین منظور ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است و این افزایش قیمت حال با موافقت رگولاتوری و مخابرات انجام خواهد گرفت.

کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.

این افزایش تعرفه در استان تهران بابت ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل ۲۰۰۰۰ تومان، برای سایر مراکز استان‌ها به ازای حداقل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه ۱۵۰۰۰ تومان به عنوان حداقل پرداخت و سایر شهرها به ازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه معادل ۱۰۰۰۰ تومان مشخص شد.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ مقرر شده تا تعرفه‌های جدید هزینه تلفن ثابت از ابتدای شهریور ماه اجرایی شود. این افزایش قیمت حاصل جلسه‌ای است که در آذر سال ۱۴۰۰ توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برگزار شد.

افزایش هزینه تلفن ثابت تصویب شد/ پرداخت ماهانه تا ۲۰ هزار تومان برای حفظ خط تلفن ثابت

از لحاظ کارشناسی، تغییر تعرفه تلفن ثابت یکی از دلایل عنوان شده برای افزایش هزینه نگهداری است که شرکت مخابرات آن را عنوان کرده بود. از سویی دیگر با توجه به اینکه بخش اصلی کارها برای نگهداری از خطوط مخابراتی به بخش‌های بیرونی برون سپاری شده است، هزینه ماهانه نگهداری هر خط تلفن ثابت به طور متوسط عددی مدام در حال افزایش است.

همچنین یکی دیگر از دلایل افزایش نرخ تلفن ثابت، ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت هنوان شده است. در کل باید توجه داشت که زمان قابل توجهی از عمر تجهیزات مخابراتی می‌گذرد و این تجهیزات مخابرات نیاز به به‌روزرسانی دارد.

لازم به ذکر است شهریور سال گذشته، سهام‌داران مخابرات طی مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران، سود حاصل از افزایش تعرفه تلفن ثابت را برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتقا فناوری در شبکه این شرکت اختصاص دادند.

رگولاتوری و مخابرات بعد از برگزاری جلسات متعدد برای اجرایی کردن و رسیدن به این مدل پرداخت برگزار کرده‌اند. مخابرات پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل اجرایی نشدن مصوبه افزایش قیمت، زیانی ۲ هزار میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

این موضوع پس از رایزنی‌های فراوان میان شورای رقابت و شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مجمع مخابرات به تصویب رسید و مقدمه‌ای برای افزایش تعرفه تلفن ثابت و پایان زیان‌دهی مخابرات از این محل می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی