اولاند و مرکل

فرانسوا اولاند با تایید گفته‌های مرکل درباره ارزیابی صلح بین اوکراین و روسیه، ضعف آمریکا را در ناکامی مقابله با روسیه مقصر دانست و گفت: توافق ۲۰۱۴ مینسک به واقع ترفندی برای خرید وقت برای اوکراین بود و "مقاومت موفق" کی‌یف اکنون دستاورد همان توافق است.

به گزارش ایران‌پژواک، اوایل ماه جاری میلادی آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان توافق مینسک را تلاشی برای خرید وقت برای اوکراین توصیف کرد تا این کشور بتواند ارتش خود را تقویت کند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه در گفت‌وگویی با خبرنامه حامی دولت "کی‌یف ایندیپندنت" با گفته‌های مرکل موافقت کرد و گفت: از ۲۰۱۴، اوکراین ارتش خود را تقویت کرده است. ارتش این کشور کاملا با آنچه که در ۲۰۱۴ بود، متفاوت است. این ارتش آموزش بهتری دیده و مجهزتر شده است. اینها همگی بخاطر توافق مینسک است که چنین فرصتی را به اوکراین داد. این مساله حتی باعث توقف پیشروی جدایی طلبان دونباس در ماریوپل شد.

اولاند که از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهوری فرانسه بود، پس از کاهش محبوبیتش بین فرانسوی‌ها از شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری امتناع کرد.

وی همچنین در این مصاحبه که روز جمعه انجام شد، گفت که خواهان تحریم‌های حداکثری علیه روسیه است درحالیکه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آن بی اعتنا هستند.

در این میان، "لئونید اسلاتسکی" رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه در واکنش به اظهارات اولاند گفت: غرب از زمان پایان جنگ سرد به طور سیستماتیک روسیه را فریب داده تا روسیه را از نظر ژئوپلیتیکی تضعیف کند.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: رئیس جمهوری پیشین فرانسه، اظهارات مرکل مبنی بر اینکه توافق‌های مینسک به اوکراین فرصت داد تا تجدید قوا کند را تایید کرده است. البته اولاند فراموش کرد چیزی در مورد بسته‌های تحریمی بعدی که بر روسیه به دلیل شکست در اجرای توافقات مینسک تحمیل شده، اضافه کند.

این قانونگذار روسی افزود: پیشروی ناتو به سمت شرق، مجموعه‌ای از انقلاب‌ها در جمهوری‌های پس از شوروی، ایجاد یک پل ضد روسیه از اوکراین، همه اینها با یک هدف انجام شد: تضعیف ژئوپلیتیکی روسیه.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی