مسکن

کسادی بازار خرید و فروش ملک سبب شده است برخی مشاوران املاک راهکارهای عجیبی را برای رونق دهی به این بازار در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایران‌پژواک، بازار خرید و فروش ملک حالا در رکودی سخت و سنگین قرار دارد . برخی معتقدند این بازار به واسطه افزایش شدید قیمت و رسیدن بهای متوسط هر متر مربع واحد مسکونی به حدود ۷۵ میلیون تومان وارد فاز رکودی شده است و برخی دیگر نیز این رکود را ناشی از سیاست صبر و انتظار سرمایه‌گذاران می‌دانند .

بررسی‌ها اما نشان از آن دارد که این روزها کمتر کسی قادر به ریسک کردن برای خرید خانه است .

مشاوران املاک می‌گویند معدود مشتریان آنها کسانی هستند که قصد تبدیل به احسن خانه را دارند و بابت همین تصمیم ، تلاش دارند قولنامه به قولنامه پیش بروند. بدان معنی که ابتدا خانه‌ای را پیدا کرده و قرارداد می‌بندند و سپس تلاش برای فروش خانه را در دستور کار خود قرار می‌دهند. تلاش برای این همزمانی با هدف پیشگیری از خسارت احتمالی و بروز شوک ناگهانی در قیمت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مشاوران املاک اما این روزها راه‌های گوناگونی را برای رونق دهی به این بازار برگزیده‌اند. از تماس تلفنی با مشتریان قدیمی تا انداختن کاغذهای دست نویس به داخل آپارتمان‌ها و خانه‌ها و اعلام اینکه اگر مالک قصد فروش خانه را دارد، می‌توانند در کوتاه‌زمانی نسبت به یافتن مشتری اقدام کنند .

در حقیقت مشاوران املاک این روزها کالایی غیرضروری را عرضه می‌کنند و با برگزیدن شعار بهترین زمان برای فروش و بهترین قیمت برای ملک، ... تلاش دارند برخی مالکان را برای ورود به این بازار و فروش خانه‌هایشان تحریک کنند.

گزارش‌های رسیده به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰نشان می‌دهد برخی از مشاوران املاک نیز با تماس با مشتریان قدیمی خود، فایل‌های استثنائی و قیمت مناسب را معرفی می‌کنند و تلاش دارند با این وضعیت مشتریان قدیمی خود را به مشتری جدید بدل کنند.

یک شهروند که سه سال پیش خانه‌ای را خریداری کرده است، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ درباره این شرایط گفت: تماسی داشتم از مشاور املاکی که سه سال قبل کار خرید ملک را برای من انجام داد، وقتی از او پرسیدم چرا بعد از سه سال دوباره با من تماس داشته و فایل معرفی کرده‌اند، گفت: بازار بسیار راکد است از این رو تصمیم گرفتیم از مشتریان قدیمی خود بپرسیم که آیا متقاضی خرید ملک هستند یا خیر.

در محدوده مرکزی تهران نیز کاغذهای دست نویس با شماره تماس مشاوران و اعلام اینکه بهترین قیمت برای خرید و فروش را در اختیار دارند، به وفور در خانه‌ها و ‌ آپارتمان‌ها یافت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی