گسل

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: در تهران ۱۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه روی گسل قرار داشتند که تحقیقات لازم از لحاظ ساخت و شیوه آنها انجام شد.

به گزارش ایران‌پژواک، دکتر حیدری در نشست خبری با اشاره به چهار وظیفه پژوهش‌های کاربردی، گفت: ۱۵۰ اراضی الحاق شده برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در منطقه فرونشست و ۱۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه روی گسل قرار داشتند که تحقیقات لازم از لحاظ ساخت و شیوه آن‌ها انجام شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: در حوزه الحاق زمین‌های نهضت ملی مسکن مقرر شده، بعد از آنکه اراضی مصوبه شورای عالی شهرسازی را دریافت کنند، در صورتی که در زون فرونشست قرار داشته باشند، توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بررسی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بیش از ۱۵۰ نقطه مکانی ورود کرده و مباحث آن را مورد بررسی قرار داده است و در سه تا ۴ نقطه به صورت موردی و میدانی ورود کرده و مطالعات میدانی و فنی را انجام دادیم و بر اساس دستور و الزاماتی که وجود داشته، ساخت واحدهای مسکونی در آنها مشکلی ندارد.

حیدری بیان کرد: طبق پیوستی که شورای عالی شهرسازی ارائه کرده، ساخت واحدهای مسکونی اگر در حریم گسل باشند، با رعایت الزامات و قوانین فنی امکان پذیر است. در بحث بیمارستان و برخی از پلاک‌ها هم مسکونی و هم انواع ساختمان‌ها روی حریم و گسل‌ها ساخته شده و باید اقدامات لازم برای افزایش تاب‌آوری آنها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید سامانه پایش مصرف انرژی را در راستای ناترازی انرژی راه‌اندازی کنیم، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از انرژی در حوزه ساختمان مصرف می‌شود. طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته سامانه پایش مصرف انرژی راه‌اندازی می‌شود تا از طریق مصالح ساختمانی استاندارد بتوانیم آن را کنترل کنیم.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه را در ۲۲ منطقه تهران شناسایی کرده‌ایم که تقریبا درمورد ۲۵ درصد از ساختمان‌ها نیاز است مقاوم‌سازی صورت گیرد و حدود ۱۵ درصد نیاز به تخریب دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی