• ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
  • کد خبر: 32041
ربات

به بررسی لیست مشاغل در خطر انقراض با هوش مصنوعی پرداخته ایم.

به گزارش ایران‌پژواک، اخیرا سازندگان ChatGPT و تعدادی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا مقاله‌ای علمی را درباره ChatGPT و تاثیر آن بر دنیای کاری افراد در سال‌های آینده منتشر کرده‌اند و در جریان آن به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که این برنامه در آینده جایگزین چه مشاغلی خواهد شد و چه مشاغلی از پیشرفت تکنولوژی و به کارگیری ربات‌ها در دنیا در امان خواهند ماند. در ادامه به بررسی چکیده ای از این مقاله خواهیم پرداخت.

در بخشی از این مقاله، از عبارتی به نام Expose صحبت شده که منظور از این عبارت این است که برنامه ChatGPT باعث شود تا نیاز به انسان در انجام مسئولیت‌های یک شغل دست کم برای ۵۰% کاهش بیابد. طبق ارزیابی این مقاله، شغل حداکثر ۴۹% از کارمندان، توسط ChatGPT به اندازه ۵۰% یا بیشتر Expose خواهد شد.

در جریان این مقاله یادآوری شده که افراد به زودی مجبور خواهند شد تا تصمیمات سختی بگیرند و در عین حال از دولت آمریکا درخواست شده تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای بحران بیکار شدن افراد زیادی را مدنظر قرار دهد.

افرادی که با ChatGPT بیکار می‌شوند

بنا بر تحقیقات انجام شده، مشاغل پردرآمدتر در خطر بیشتری برای نابودی توسط ChatGPT هستند.

از جمله مشاغلی که دیر یا زود برعهده ربات‌ها قرار خواهند شد، می‌توان به ریاضی‌دان‌ها، نویسنده‌ها، حسابدارها، متخصصان تجزیه و تحلیل مالی و مشاوران مالیاتی، مترجمان، مسئولان روابط‌عمومی، محققان حیوانات، خبرنگاران، منشی‌ها، مهندسان بلاک‌چین، ویراستاران، طراحان و همچنین تحلیلگران حوزه آب و هوا اشاره کرد.

مشاغلی که ChatGPT تهدیدشان نمی‌کند

طبق این گزارش، مشاغلی که در حوزه‌های مربوط به توسعه علوم بوده و نیازمند تفکرات انتقادی هستند، کمتر در این خطر قرار دارند.

نکته جالب توجه اینجاست که مشاغلی که کمتر توسط برنامه ChatGPT تهدید می‌شوند، اکثرا مشاغلی هستند که نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارند؛ این مشاغل توسط پیشرفت‌های تکنولوژیک تهدید نخواهند شد و هوش‌مصنوعی قادر نخواهد بود تا جای آنها را پر کند. از جمله این مشاغل می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کارگران عرصه کشاورزی، ورزشکاران حرفه‌ای، نصاب و تعمیرکارهای شیشه اتومبیل، مکانیک‌های اتوبوس و کامیون، متخصصان تعمیر موتورهای سنگین، آشپزها، کارمندان عرصه نفت و گاز، خدمه کافه‌ها، ظرفشورها، تعمیرکارهای الکتریکی، نصاب‌های سنگ، نجارها، نقاش‌ها، لوله‌کش‌ها، شاغلان در صنایع پروتئینی و مکانیک موتورسیکلت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی